مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیده
شبکه فروش بیمه یکی از مهمترین بخش های شرکت های بیمه می باشد، چرا که از یک سو درآمد حاصل از عملیات بیمه گری را از طریق فروش محصولات بیمه ای و دریافت حق بیمه های مربوطه تأمین می کند و از طرف دیگر این واحد در ارتباط نزدیک با مشتریان است و چگونگی تعامل این واحد با مشتریان در میزان فروش، تکرار خرید و توصیه به دیگران و. تاثیر بسزایی دارد. در بین ارکان مختلف، شبکه های فروش، نمایندگی های بیمه به لحاظ تعداد و گستردگی جغرافیایی از اهمیت دو چندانی برخوردارند. بنابراین عملکرد آنان می تواند، تأثیر شگرفی بر بینش، نگرش و درک بیمه گزاران نسبت به شرکت بیمه داشته باشد.

 

 

لذا ارزیابی عملکرد نمایندگی های بیمه به منظور اطلاع از کیفیت و چگونگی عملکرد آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پژوهش کارایی 60 نماینده شرکت سهامی بیمه ایران فعال در استان گیلان که کارمزد دریافتی ماهانه آنها بین20 الی70 میلیون ریال می باشد، با دو روش تحلیل پوششی داد ه ها BCC –O با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب (ضریب خسارت) به عنوان ورودی و روش دوم با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب به عنوان خروجی با استفاده از مدل مهرگان مورد بررسی قرارگرفت.

 

اطلاعات مربوط به هزینه عملیاتی و پرسنلی نمایندگان از دفاتر نمایندگی گرفته شد و مقادیر مربوط به حق بیمه و محاسبه ضریب خسارت از  اطلاعات پایگاه داد ه های حسابداری شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان اخذ گردید. با توجه به نتایج بدست آمده با هر دو روش 14 نماینده کارا و 46 نماینده ناکارا شدند. تفاوت دو روش در مقدار کارایی های نمایندگان می باشد که بیانگر این است در روش دوم با در نظر گرفتن خروجی نامطلوب نتایج حاصله دقیق تر می باشد. ضمنا سایر نمایندگان می توانند با الگو قراردادن نمایندگان کارا به عنوان مرجع (الگو) و رساندن ورودی و خروجی های شان به واحدهای مجازی پیشنهادی یا همان  نقاط تصویر به سطح مطلوبی از کارایی برسند. نمایندگان بیمه باید با شناخت کامل از صنعت و بازار بیمه حق بیمه دریافتی از بیمه گزاران را افزایش دهند، تا به سطح قابل قبولی از کارایی برسند.

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

مقدمه
یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای رویارویی با حوادث و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه وسیله ای است که علاوه بر جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تأمین آینده و ارتقای سطح زندگی افراد و ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی، موجب آرامش خاطر اعضای جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(راستگو، حبیب،1390).در قرن حاضر فعالیت های اقتصادی به گونه ای شکل گرفته اند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت صنعت بیمه سالانه حجم ارزشی زیادی را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با حجم سایر فعالیت های اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی است(حجاریان، مسعود،1387).بیمه در جوامع مختلف در قالب موسسات و خدمات متنوع وجود دارد، هر چند که در کشورهای در حال توسعه به صورت یک پدیده زیر بنایی و با ابعاد مورد انتظار شکل نگرفته است. توسعه صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، عمق و ابعاد حیاتی این صنعت را آشکار ساخته و دست یابی به بسیاری از اهداف اقتصادی را امکان پذیرساخته است.        

 

                                                                                                           
شرکت های بیمه سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و چون این شرکت ها ارائه کننده خدمات عمومی بوده و موتور محرکه جامعه تلقی می شوند، اگر بررسی نشوند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جامعه را با چالش مواجه خواهند نمود. ارزیابی شرکت های بیمه بدین منظور صورت می گیرد که از چگونگی عملکرد آنها مطلع شویم و بتوانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم و از این طریق در جهت بهبود مستمر عملکرد آنها حرکت کنیم. این ارزیابی به موسسات بیمه در افزایش آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت هایشان کمک می کند و به آنها فرصت می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند، انجام دهند.(Kueng, 2000) یکی از تکنیک هایی که برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری   با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها   است. در

 

 

 

1-2-    بیان مسئله 
صنعت بیمه را می توان یکی از صنایع با ارزش هر جامعه برشمرد که خود به نوعی باعث توسعه آن جامعه خواهد شد، امروزه در تمامی جوامع توسعه گرا، بیمه را عامل مهمی در توسعه کشورها می دانند، زیرا معتقدند بیمه در رشد بخش های مختلف اقتصادی نقش برجسته ای ایفا می کند و با پوشش خسارات ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی و توسعه ای جامعه، انگیزه سرمایه گذاری را نیز افزایش می دهد (جواهردشتی و همکاران، 1383). صنعت بیمه به عنوان یک بخش خدماتی به منظور تولید سود، خدماتی را به مشتریان ارائه می کند. پژوهش هایی که در زمینه عملکرد صنعت بیمه صورت گرفته، نشان می دهد که سود این صنعت تنها با ارائه خدمات بیمه ای بدست نمی آید، بلکه شرکت های بیمه برای بدست آوردن سود، حق بیمه های دریافت شده از طریق آژانس ها، واسطه ها و مشاوران حقوقی را سرمایه گذاری می کنند. بنابراین تمام فرآیند تولید این شرکت ها را می توان به دو زیر فرآیند دریافت حق بیمه و تولید سود تقسیم نمود(Hwang, 2008 Kao &). بنابراین لازمه توسعه روز افزون صنعت بیمه در کشور، گسترش فروش محصولات بیمه ای شرکت های بیمه می باشد. علاوه بر مورد فوق، از آنجایی که یکی از اهداف شرکت های بیمه کسب سود است، لذا تأکید بر شبکه فروش شرکت های بیمه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 

 

از مهم ترین قسمت های فروش هر شرکت بیمه نمایندگی های آن شرکت می باشند، شرکت های بیمه بخش بزرگی از محصولات خود را از طریق نمایندگی های خود به مشتریان می فروشند. در موسسات مالی مانند بیمه و بانک که به نحوی، جریان فعالیت هایشان بر اساس آورده نقدی و یا سرمایه گذاری مشتریان است، رضایت مشتریان در کسب مزیت رقابتی و افزایش سودآوری آنها اهمیت بسزایی دارد. از آنجایی که نمایندگی های شرکت های بیمه در تماس مستقیم با بیمه گزاران بوده و نحوه برخورد آنها تأثیر مستقیم بر سطح رضایت مندی و دیدگاه مشتریان از شرکت دارد، لذا تعیین سیستمی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی های شرکت های بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در دهه اخیر، با روی کار آمدن عصر اطلاعات و عدم کامیابی شرکت های تابع عصر صنعتی، نیاز به سیستم سنجش عملکردی کامل تر از آنچه که موجود بود، بوجود آمد سیستم های سنجش عملکرد سنتی و مبتنی بر حسابداری تا آن زمان نتوانسته بودند عملکرد واقعی سازمان ها را نشان دهند، زیرا آنها فقط بر بعد مالی سازمان تأکید می کردند که این بعد در دنیای کنونی هرگز مزیت رقابتی پایداری برای سازمان ایجاد نمی کرد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دستیابی به یک شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است، تا به کمک آن، اطلاعات دقیق و کافی را از جایگاه امروز خویش به دست آورند و با نگاه به آینده از خطاهای گذشته درس بگیرند. با وجود اهمیت فراوان ارزیابی عملکرد، بیشتر سنجش ها بر اساس نگرش های سنتی است. این نگرش سنتی تنها مباحث مالی را در بر گرفته و پیامدهای عملکردهای گذشته را مورد ارزیابی قرار می دهند، در حالی که در دیدگاه های نوین ارزیابی عملکرد بر رشد توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده تمرکز دارند(میرزایی، 1390).

 

 

 

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد بیمه ها مطرح است که شبکه فروش شرکت های بیمه به  چه میزان و درجه ای از کارایی عمل می کنند؟ محاسبه کارایی سیستم های تولید یکی از وظایف مهم مدیران برای کنترل و برنامه ریزی است. یکی از روش هایی که به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی یک مجموعه از سیستم های تولیدی یا واحد های تصمیم گیری با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها (DEA) است(Kao, 2009). این روش نیازمند تخمین تابع تولید نبوده و با ترکیب تمامی واحدهای تحت بررسی، یک واحد مجازی با بالاترین کارایی را ساخته و واحدهای ناکارا را با آن می سنجد (مهرگان،1391،ص31). اولین بار فارل  در سال 1957 توانست با ارائه روش مرزی، کارایی را برای یک واحد تولیدی اندازه گیری کند. واحدی را که فارل برای اندازه گیری مدنظر قرارداده بود شامل یک ورودی و یک خروجی بود(Farrell, 1957). بعدها در سال 1978 دیدگاه فارل توسط چارنز، کوپر و رودز  توسعه داده شده و مدل CCR را ارائه نمودند که توانایی اندازه گیری کارایی با چند ورودی و چند خروجی را داشت و ازجمله مدل های بازده ثابت نسبت به مقیاس بود (Charnes et al , 1981). 

 

 

در سال 1984، بنکر، چارنز و کوپر  با تغییر در مدل CCR مدل جدیدی را عرضه نمودند که به مدل BCC شهرت یافته و ازجمله مدل های بازده متغیر نسبت به مقیاس بود (مهرگان،1391، ص79).هدف از محاسبه کارایی این است که نقاط ضعف شناسایی شوند تا تلاش هایی در جهت رفع نقایص برای بهبود عملکرد صورت گیرد. اما نگرانی عمده در مورد واحدهای تصمیم گیری ناکارا این است که چه عواملی باعث ناکارایی شده اند؟ اگرچه واضح است که کاهش ورودی ها و افزایش خروجی ها، عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید ولی برای پاسخ به این سوال، برای سیستم های تولیدی که شامل فرآیندهای داخلی هستند باید علاوه برکارایی کل سیستم، کارایی زیرفرآیندها هم محاسبه شوند تا به طور دقیق تر منابع ناکارایی شناسایی شوند(Hwang, 2008 & Kao). 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   
   
    

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  
ب – منابع خارجی . 

 

 

  • نقش ورزش در بزهكاری جوانان

    نقش ورزش در بزهكاری جوانان دانلود مقاله نقش ورزش در بزهكاری جوانان بزهکار بزهکاری جوانان علل بزهكاری نوجوانان علل‌ و عوامل‌ موثر در بزهكاری‌ سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…

  • پاورپوینت آموزه های الهی درس بیستم تقليد

    پاورپوینت آموزه های الهی درس بیستم تقليد پاورپوینت درس بیستم تقليد دانلود پاورپوینت درس بیستم تقليد پاورپوینت درباره درس بیستم تقليد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزه های الهی درس بیستم تقليد جهت رشته معارق اسلامی در قالب 16…

  • پروپوزال اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن

    پروپوزال اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین اثربخشی…

  • تمرینات منتخب کتاب دینامیک مریام

    تمرینات منتخب کتاب دینامیک مریام تمرینات منتخب کتاب دینامیک مریام رفتن به سایت اصلی تمرینات منتخب کتاب دینامیک مریام به تعداد 5 فایل pdf  به شرح زیر می باشد. تمرینات منتخب فصل دوم دینامیک مریام به تعداد 15 صفحه pdf…

  • پاورپوینت کنترل اتوماتیک

    پاورپوینت کنترل اتوماتیک دانلود پاورپوینت کنترل اتوماتیک تحقیق در مورد پاورپوینت کنترل اتوماتیک پاورپوینت کنترل اتوماتیک و انواع آن کنترل اتوماتیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کنترل اتوماتیک جهت رشته علوم انسانی در قالب 123 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت زنجیره ی ارزش

    پاورپوینت زنجیره ی ارزش دانلود پاورپوینت زنجیره ی ارزش پاورپوینت تحقیق زنجیره ی ارزش پاورپوینت انواع زنجیره ی ارزش پاورپوینت زنجیره رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زنجیره ی ارزش جهت رشته گوناگون در قالب 37 اسلاید و با فرمت…

  • بررسی روند حجم پولشویی و تاثیر آن بر مصرف در ایران

    بررسی روند حجم پولشویی و تاثیر آن بر مصرف در ایران کلمات کلیدی : مقاله پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف مقاله پولشویی در ایران ابعاد مختلف پدیده پولشویی تخمین روند حجم پول های کثیف در ایران تاثیر…

  • پاورپوینت تفكر و مدیریت استراتژيك

    پاورپوینت تفكر و مدیریت استراتژيك پاورپوینت انواع تفکر استراتژیک پاورپوینت انواع مدلهای تفکر استراتژیک پاورپوینت تفکر استراتژیک در سازمان تفکر استراتژیک ppt پاورپوینت چالشها و موانع تفکر استراتژیک پاورپوینت مولفه های تفکر استراتژیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تفكر…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

    پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان…

  • پاورپوینت ارزيابي با رويكرد توانمندسازي كاركنان

    پاورپوینت ارزيابي با رويكرد توانمندسازي كاركنان پاورپوینت ارزيابي با رويكرد توانمندسازي كاركنان توانمند سازي توانمندسازی کارکنان هدف از توانمندسازی مسیر توانمندسازی کارکنان مراحل فرایند توانمندسازی کارکنان ارزيابي رويكردهاي سنتي ارزيابي منافع ارزيابي رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع…

  • پاورپوینت تعریف نمودار های فعالیت

    پاورپوینت تعریف نمودار های فعالیت پاورپوینت نمودار های فعالیت پاورپوینت تعریف نمودار فعالیت پاورپوینت تعریف فعالیت دانلود پاورپوینت تعریف نمودار ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعریف نمودار های فعالیت جهت رشته اقتصاد در قالب 28 اسلاید و با…

  • پاورپوینت استاندارد شماره 8 حسابداری - موجودی مواد و کالا

    پاورپوینت استاندارد شماره 8 حسابداری - موجودی مواد و کالا پاورپوینت آموزش حسابداری موجودی مواد و کالا پاورپوینت جدول موجودی مواد و کالا پاورپوینت بستن حساب موجودی کالا به روش ادواری پاورپوینت استاندارد شماره 8 حسابداری دانلود پاورپوینت راهنمای بکارگیری…

  • مبانی نظری راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی

    مبانی نظری راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی کلمات کلیدی : روشهای جذب گردشگر عوامل موثر بر جذب گردشگر مبانی نظری گردشگری روستایی راهکارهای جذب گردشگر راهبردهای جاذبه توریستی اثرات توسعه گردشگري روستایی مبانی نظری توسعه گردشگری روستایی راهکارهای…

  • جزوه موازنه جرم و انرژی

    جزوه موازنه جرم و انرژی جزوه موازنه جرم و انرژی نوشته دیوید هیمل بلاو ترجمه دکتر مرتضی سهرابی رفتن به سایت اصلی جزوه موازنه جرم و انرژی به تعداد 162 صفحه pdf     عناوین مطالب : فصل اول :…

  • تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری

    تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری شش سیگما روش DMAIC چرخه DMADV بهبود اثربخشی سازمانی افزایش بهره وری با شش سیگما دانلود پاورپوینت رشته مدیریت تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری دانلود پاورپوینت مدیریت خرید پاورپوینت مدیریت سیستم…

  • پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار

    پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار پاورپوینت آموزش بازاریابی و مدیریت بازار پاورپوینت بازاریابی پاورپوینت مدیریت بازار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار جهت رشته اقتصاد در قالب 300 اسلاید و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات مبانی نظری ساختار سازمانی دانلود مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه ساختار سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه…

  • پروپوزالارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده

    پروپوزالارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده سود گزارش شده سود تجدید ارائه شده تجدید ارائه صورت های مالی بررسی کیفیت سود تجدید ارائه شده کیفیت سود تجدید ارائه شده از نگاه پایداری سود کیفیت سود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت کارکنان 44 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت کارکنان 44 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ترک خدمت کارکنان ادبیات نظری ترک خدمت کارکنان چارچوب نظری ترک خدمت کارکنان فصل دوم پایان نامه ترک خدمت کارکنان دانلود مبانی نظری ترک خدمت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی درونی 42 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی درونی 42 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی درونی مبانی نظری بازاریابی درونی پیشینه تحقیق بازاریابی درونی پیشینه داخلی بازاریابی درونی پیشینه خارجی بازاریابی درونی پیشینه پژوهش بازاریابی درونی پیشینه نظری…

  • پرسشنامه ارزیابی اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک

    پرسشنامه ارزیابی اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک توانمندسازی منابع انسانی تاثیر توانمندسازی بر عملکرد کارکنان اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک تاثیر توانمندسازی منابع انسانی بر عملکرد سازمان دانلود پرسشنامه توانمندسازی منابع انسانی پرسشنامه ارزیابی اثرات توانمندسازی…

  • ماهيت خريد دين و مقايسه آن با نهادهاي مشابه با بررسی در حقوق داخلی و خارجی

    ماهيت خريد دين و مقايسه آن با نهادهاي مشابه با بررسی در حقوق داخلی و خارجی ماهيت خريد دين انتقال دين در حقوق خارجي انتقال و تبديل تعهد و دين انتقال دين در حقوق ایران مقايسه انتقال طلب و دين…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازمان سالم

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازمان سالم فصل دوم پایان نامه سازمان سالم مبانی نظری سازمان سالم پیشینه تحقیق سازمان سالم پیشینه داخلی سازمان سالم پیشینه خارجی سازمان سالم پیشینه پژوهش سازمان سالم پیشینه نظری سازمان سالم ادبیات…

  • بررسی مدیریت رسانه و مدیریت برنامه در صدا و سیما

    بررسی مدیریت رسانه و مدیریت برنامه در صدا و سیما مفهوم مدیریت رسانه تعریف مدیریت رسانه چهار وظیفه مدیریت برنامه در رسانه تعریف مدیریت برنامه روش کار در مدیریت برنامه مدیریت روابط کارکنان سازمان صدا و سیما اهمیت مدیریت نیروی…

  • پاورپوینت کامل مکاتب فلسفی و آراء تربیتی

    پاورپوینت کامل مکاتب فلسفی و آراء تربیتی پاورپوینت کامل مکاتب فلسفی و آراء تربیتی رفتن به سایت اصلی مکاتب فلسفی و آراء تربیتی نوشته: جرالد، ال. گوتک (Gerld, L. Gutek) ترجمه: دکتر محمد جعفر پاک سرشت   به تعداد 141…

  • دانلود پاورپوینت اصول تهیه یک طرح کسب و کار

    دانلود پاورپوینت اصول تهیه یک طرح کسب و کار پاورپوینت فرایند تهیه طرح کسب و کار پاورپوینت مراحل طرح کسب و کار پاورپوینت درمورد طرح کسب و کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول تهیه یک طرح کسب و…

  • پاورپوینت زیر رده دیلنید

    پاورپوینت زیر رده دیلنید دانلود پاورپوینت زیر رده دیلنید پاورپوینت زیر رده دیلنید و انواع آن پاورپوینت آشنایی با زیر رده دیلنید رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استاندارد حسابرسی تاییدیه مدیران جهت رشته گوناگون در قالب 25 اسلاید و…

  • ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین مسیر

    ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین مسیر عوامل موثر در تصادفات تصادفات جاده ای ایران کاربرد الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین…

  • پاورپوینت بررسی آی سی کنترل ولتاژ

    پاورپوینت بررسی آی سی کنترل ولتاژ پاورپوینت بررسی آی سی پاورپوینت بررسی کنترل ولتاژ پاورپوینت حالت های کنترل ولتاژ پاورپوینت انواع آی سی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی آی سی کنترل ولتاژ جهت رشته برق در قالب 23…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 21 - حسابداری اجاره ها

    پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 21 - حسابداری اجاره ها پاورپوینت استاندارد شماره 21 حسابداری پاورپوینت حسابداري اجاره ها پاورپوینت حسابداری اجاره ها استاندارد 21 پاورپوینت آموزش حسابداری اجاره ها پاورپوینت استانداردهای حسابداری اجاره ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش

    پرسشنامه بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پرسشنامه ساختار سازمانی پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پرسشنامه رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در شرکتها پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی پرسشنامه تاثیر…

  • پاورپوینت ساختار آرایه و رشته ها در زبان های برنامه نویسی

    پاورپوینت ساختار آرایه و رشته ها در زبان های برنامه نویسی پاورپوینت تعریف آرایه ها پاورپوینت آرایه ها در زبان c پاورپوینت داده ساختار پاورپوینت آرایه دو بعدی در آردوینو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت  اشنایی با آرایه ها…

  • تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان مبتلا به اضافه وزن یاچاقی: کارازمایی بالینی تصادفی شده دو سوکور

    تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان مبتلا به اضافه وزن یاچاقی: کارازمایی بالینی تصادفی شده دو سوکور چاقی اضافه وزن غدد درون‌ریز مکمل یاری کلسیم دانلود مقالات رشته علوم تغذیه تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان…

  • جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست – آموزش مصور علم سوجوک

    جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست – آموزش مصور علم سوجوک کلمات کلیدی : جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست آموزش مصور علم سوجوک رفتن به…

  • پاورپوینت سرويس اطلاعات هواشناسی كشاورزی جهانی

    پاورپوینت سرويس اطلاعات هواشناسی كشاورزی جهانی پاورپوینت سرويس اطلاعات هواشناسی جهانی پاورپوینت سرويس اطلاعات كشاورزی جهانی پاورپوینت سرویس اطلاعات کشاورزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سرويس اطلاعات هواشناسی كشاورزی جهانی  جهت رشته  کشاورزی  در قالب 14 اسلاید و با…