بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • زیبا‌شناسی از نگاه ارسطو

    زیبا‌شناسی از نگاه ارسطو مفهوم هنر مفهوم زیبایی زیبایی‌شناسی زیبا‌شناسی از نگاه ارسطو دانلود مقالات رشته هنر زیبایی‌شناسی ارسطو خرید تحقیق رشته هنر نوشته‌های ارسطو درباره زیبایی‌شناسی مفهوم تقلید در هنر رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته هنر زیبا‌شناسی…

  • ارزیابی تطبیقی خصوصیات مدیران با ویژگیهای منتصب در آیین نامه ها

    ارزیابی تطبیقی خصوصیات مدیران با ویژگیهای منتصب در آیین نامه ها مدارس شهری توانائیهای لازم مدیریت آیین نامه انتصاب مدبران خصوصیات مدیران مدارس شهری ارزیابی تطبیقی خصوصیات مدیران با ویژگیهای منتصب در آیین نامه ها دانلود پایان نامه خصوصیات مدیران…

  • دانلود پاورپوینت روانشناسی بهبود بخشی

    دانلود پاورپوینت روانشناسی بهبود بخشی پاورپوینت روانشناسی بهبود بخشی پاورپوینت مشکلات رفتاری و بهبودبخشی آنها پاورپوینت روانشناسی شخصیت پاورپوینت روانشناسی عمومی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روانشناسی بهبود بخشی جهت رشته روانشناسی  در قالب 26 اسلاید و با فرمت…

  • کارآموزی حسابداری شرکت ساختمانی

    کارآموزی حسابداری شرکت ساختمانی دانلود گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری دانلود کارآموزی حسابداری دانلود کارآموزی شرکت ساختمانی دانلود کارآموزی حسابداری شرکت ساختمانی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری شرکت ساختمانی رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری شرکت ساختمانی  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان 69 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی نابینایان مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان پیشینه…

  • پاورپوينت نقش مهر و محبت در زندگی نمونه های عشق در زندگی حضرت فاطمه(س) وحضرت علی(ع)

    پاورپوينت نقش مهر و محبت در زندگی نمونه های عشق در زندگی حضرت فاطمه(س) وحضرت علی(ع) پاورپوینت نقش مهر در زندگی حضرت فاطمه و حضرت علی پاورپوینت محبت در زندگی حضرت فاطمه و حضرت علی پاورپوینت نقش مهر و محبت…

  • پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 21 سوالی

    پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 21 سوالی پرسشنامه هوش معنوی بدیع و همکاران پرسشنامه هوش معنوی 21 سوالی پرسشنامه هوش معنوی امرام دانلود رایگان پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده پرسشنامه هوش معنوی کینگ 2008 پرسشنامه استاندارد هوش معنوی دانلود پرسشنامه هوش…

  • بررسی رابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی کودکان پسر سال اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ

    بررسی رابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی کودکان پسر سال اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ پیشرفت تحصیلی روان شناسی زبان موضوعات درسی دوزبانگی موفقیت و شکست تحصیلی مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته…

  • بررسی موارد ابطال رای داوری در قواعد داوری آنسیترال و حقوق ایران

    بررسی موارد ابطال رای داوری در قواعد داوری آنسیترال و حقوق ایران ابطال رای داوری ابطال رای داوری تجاری موارد ابطال رأی داوری ابطال رای داوری در حقوق ایران ابطال رای داوری در قانون نمونه آنسیترال پایان نامه ابطال رای…

  • پرسشنامه شادمانی زناشویی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه شادمانی زناشویی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس شادمانی زناشویی پرسشنامه شادمانی زناشویی پرسشنامه شادکامی زناشویی پرسشنامه شادمانی زناشویی MHS پرسشنامه شادمانی زناشویی 10 سوالی روایی و پایایی پرسشنامه شادمانی زناشویی پرسشنامه شادمانی زناشویی آرزين،…

  • پاورپوینت شبکه آموزشی پژوهشی دانشجویان ایران

    پاورپوینت شبکه آموزشی پژوهشی دانشجویان ایران پاورپوینت آموزشی پژوهشی پیام نور چیست پاورپوینت آموزشی پژوهشی پاورپوینت آموزشی پژوهشی چیست پاورپوینت آموزش پژوهش عملیاتی 1 پاورپوینت آموزش پژوهش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شبکه آموزشی پژوهشی دانشجویان ایران جهت رشته…

  • پاورپوینت مدیریت خلاق و ویژگی های افراد خلاق

    پاورپوینت مدیریت خلاق و ویژگی های افراد خلاق پاورپوینت مدیریت خلاقیت و نوآوری در سازمان پاورپوینت مديريت خلاقيت پاورپوینت مدیریت خلاقیت و نوآوری ppt پاورپوینت مدیریت خلاق چیست پاورپوینت مدیریت خلاق در هنرستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت…

  • مقایسه سیستم LSF با سیستم های اسکلتی فلزی و بتنی

    مقایسه سیستم LSF با سیستم های اسکلتی فلزی و بتنی سازه فولادی سبک دانلود مقاله سیستم قاب فولادی سبك مقاطع فولادی سرد نورد شده فولادی دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقاله مقایسه سیستم LSF با سیستم های اسکلتی فلزی و…

  • بررسی تنصیف دارایی شوهر، اجرت المثل و نحله به عنوان آثار مالی انحلال نکاح

    بررسی تنصیف دارایی شوهر، اجرت المثل و نحله به عنوان آثار مالی انحلال نکاح نحله پس از انحلال نکاح آثار مالی انحلال نکاح اجرت المثل پس از انحلال نکاح شرایط و ملاک های استحقاق نحله شرایط استحقاق اجرت المثل تنصیف…

  • پاورپوینت کوروناویروس عامل بیماری تنفسی

    پاورپوینت کوروناویروس عامل بیماری تنفسی پاورپوینت کرونا چیست پاورپوینت کرونا corona پاورپوینت روغن شل کرونا d68 پاورپوینت esrدر کرونا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کوروناویروس عامل بیماری تنفسی جهت رشته پرستاری در قالب 66 اسلاید و با فرمت pptx…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری انگیزش کاری

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری انگیزش کاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزش کاری مبانی نظری انگیزش کاری پیشینه تحقیق انگیزش کاری پیشینه داخلی انگیزش کاری پیشینه خارجی انگیزش کاری پیشینه پژوهش انگیزش کاری پیشینه نظری…

  • پاورپوینت تخریب سازه های بتنی بم و علت تخریب سازه های بتنی آن

    پاورپوینت تخریب سازه های بتنی بم و علت تخریب سازه های بتنی آن دانلود پاورپوینت تخریب سازه های بتنی بم و علت تخریب سازه های بتنی آن پاورپوینت تخریب سازه های بتنی بم پاورپوینت علت تخریب سازه های بتنی شهر بم رفتن…

  • ماهیت مرور زمان و پیشینه آن در ایران و سایر کشورها

    ماهیت مرور زمان و پیشینه آن در ایران و سایر کشورها تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان مرور زمان‌ در ایران‌ مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ پیشینه مرور زمان سابقه تاریخی مرور زمان پیشینه مرور زمان…

  • افسردگی و اضطراب در معلمان زن و بررسی علل آن

    افسردگی و اضطراب در معلمان زن و بررسی علل آن انواع افسردگی انواع اضطراب دیدگاه های افسردگی نظریه های مختلف افسردگی روشهای درمان انواع افسردگی افسردگی و اضطراب در معلمان زن دیدگاه ها و نظریه های مختلف اضطراب پایان نامه…

  • پاورپوینت مدیریت مواد زائد

    پاورپوینت مدیریت مواد زائد پاورپوینت مدیریت مواد زائد تحقیق مدیریت مواد زائد بررسی مدیریت مواد زائد مدیریت مواد زائد مواد زائد جامد مواد زائد جامد شهري مدیریت پسماند مدیریت جامع مواد زائد راههای کنترل تولید مواد زاید جامد عوامل مؤثر…

  • قاعده نفی غرر در قرارداد بیع از نگاه امام خمینی

    قاعده نفی غرر در قرارداد بیع از نگاه امام خمینی نفی غرر نفی بیع غرری قاعده نفی غرر قاعده نفی غرر در معاملات قاعده فقهی نفی غرر به صورت مطلق نفی بیع غرری به صورت خاص دانلود مقاله کارشناسی ارشد…

  • پاورپوینت حسابداری مخارج تامين مالی

    پاورپوینت حسابداری مخارج تامين مالی دانلود پاورپوینت حسابداری مخارج تامين مالی پاورپوینت حسابداري و مخارج دانلود پاورپوینت تامين مالی و حسابداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری مخارج تامين مالی جهت رشته ی حسابداری در قالب 13 اسلاید وبا فرمت pptx…

  • آموزش نرم افزار Advanced design system 2011 - مناسب سمینار ads

    آموزش نرم افزار Advanced design system 2011 - مناسب سمینار ads کلمات کلیدی : آموزش نرم افزار Advanced design system 2011 مناسب سمینار ads رفتن به سایت اصلی آموزش نرم افزار Advanced design system 2011 - مناسب سمینار ads 64…

  • مدل سازی كیفیت پخت ماكارونی تحت تأثیر مقدار آرد سویا و اتخاذ دماهای مختلف در فرایندهای اكسترودر و خشك كردن

    مدل سازی كیفیت پخت ماكارونی تحت تأثیر مقدار آرد سویا و اتخاذ دماهای مختلف در فرایندهای اكسترودر و خشك كردن فرآیندهای تولید ماکارونی اكسترودر کردن ماکارونی خشك كردن ماکارونی مدل سازی كیفیت پخت ماكارونی مدل سازی كیفیت پخت ماكارونی تحت…

  • استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی

    استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی منابع انسانی ارزیابی عملکرد منابع انسانی مدیریت عملکرد ارزیابی عملکرد ارزیابی متوازن مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی رفتن به…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بی تفاوتی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بی تفاوتی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی سازمانی مبانی نظری بی تفاوتی سازمانی پیشینه تحقیق بی تفاوتی سازمانی پیشینه داخلی بی تفاوتی سازمانی پیشینه خارجی بی تفاوتی سازمانی پیشینه پژوهش…

  • پاورپوینت میکروب شناسی سیستم ادراری

    پاورپوینت میکروب شناسی سیستم ادراری پاورپوینت میکروب شناسی سیستم ادراری میکروب شناسی سیستم ادراری سیستم ادراری تحقیق سیستم ادراری مقاله سیستم ادراری بررسی سیستم ادراری تحلیل سیستم ادراری عوامل تداخل كننده در کشت ادرار جمع آوری نمونه ادرار برای انجام…

  • ارزیابی عملكرد قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در سال 88

    ارزیابی عملكرد قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در سال 88 ارزیابی عملكرد اصل 44 قانون اساسی ارزیابی عملکرد دستگاه ها و نهادهای مرتبط دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت ارزیابی عملكرد قانون اجرای سیاستهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی مبانی نظری مسئولیت پذیری اجتماعی مبانی نظری در مورد مسئولیت پذیری اجتماعی دانلود مبانی نظری مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه تحقیق در مورد مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی دانلود پیشینه…

  • پاورپوينت روند توسعه روستایی در دهستان مود با تاکید بر بخش کشاورزی

    پاورپوينت روند توسعه روستایی در دهستان مود با تاکید بر بخش کشاورزی پاورپوينت توسعه روستایی پاورپوينت روند توسعه روستایی پاورپوينت روند توسعه بخش کشاورزی پاورپوينت روند توسعه روستایی در دهستان مود رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت روند توسعه روستایی…

  • خصوصیات تاب آوری و راهکارهای عملی برای افزایش آن

    خصوصیات تاب آوری و راهکارهای عملی برای افزایش آن تحقیق درباره تاب آوری ویژگی های افراد تاب آور مدل های تاب آوری روانشناختی عوامل موثر بر تاب آوری pdf اهمیت تاب آوری در دوره نوجوانی راهکارهای عملی برای افزایش تاب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سیاسی دانشجویان 85 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سیاسی دانشجویان 85 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت سیاسی پیشینه تحقیق هویت سیاسی پیشینه داخلی هویت سیاسی پیشینه خارجی هویت سیاسی پیشینه پژوهش هویت سیاسی چارچوب نظری هویت سیاسی فصل دوم پایان…

  • پاورپوينت نفت 15 اسلاید

    پاورپوينت نفت 15 اسلاید پاورپوینت نفت ppt پاورپوینت مشخصات نفت پاورپوینت در مورد نفت پاورپوینت در مورد مشخصات نفت دانلود پاورپوینت در مورد نفت دانلود پاورپوینت کاربرد نفت پاورپوینت درباره نفت دانلود پاورپوینت درباره نفت رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی

    نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی انواع راه اندازها موتورهای القایی راه اندازی موتورهای الکتریکی راه اندازی موتور القایی سه فاز راه اندازی تریستوری موتورهای القایی نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی دانلود پایان نامه برق…

  • تحقیق حقوقی در مورد مسولیت مدنی

    تحقیق حقوقی در مورد مسولیت مدنی مسولیت مدنی میولیت حقوق مدنی دامنه مسئولیت دخالت قوه قاهره و تقصیر شخص ثالث مسووليت مدني وکيفري رفتن به سايت اصلي فهرست فصل اول - مسووليت مدني. 3 گفتاراول:کليات.. 3 گفتاردوم:مسووليت مدني. 5 الف)تعريف…