بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش

بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش

ابعاد سازمان یادگیرنده
مولفه های سازمان یادگیرنده
مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده
سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش
سازمان یادگیرنده رویکردی نو در آموزش و پرورش
اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی
اهمیت وجود سازمان یادگیرنده در مدارس
انواع مدل های سازمان یادگیرنده
سازمان یادگیرنده از دیدگاه پیتر سنگه
پایان نامه سازمان یادگیرنده
پایان نامه سازمان های یادگیرنده
پایان نامه در مورد سازمان یادگیرنده

رفتن به سایت اصلی

سازمان یادگیرنده موجب تقویت ارتباطات بین همه‌ی کارکنان می‌شود. افراداطلاعات را مبادله می‌کنند و در هرکجا امکان پذیرباشد، می‌کوشند به این اندیشه ها یا عقیده‌ها جامه‌ی عمل بپوشانند. روزگاری که مدیران داده‌ها را برای خودشان جمع آوری می‌کردند تا بدان وسیله تصمیماتی بگیرند، به سرآمده است و امروز روز حاکمیت سازمانهای یادگیرنده است. (دفت، ١٣٨٦، ص ٦٠٧) . دراین پایان نامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش مورد بحث قرار می گیرد.

 

 

روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش ازنوع  توصیفی، پیمایشی بوده است که بر مبنای هدف پژوهش از نوع کاربردی است. روش و ابزارجمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش، کتابخانه‌ای و میدانی بوده است که در مرحله‌ی میدانی، ازیک پرسشنامه‌ی محقق ساخته جهت جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. مولفه‌های این پرسشنامه به صورت پاسخ بسته می‌باشد و براساس مقیاس  پنج درجه‌ای لیکرت از خیلی کم تا خیلی زیاد تنظیم شده است. روایی پرسشنامه بعد از مطالعه توسط اساتید راهنما و مشاور مورد تا یید قرارگرفت. پایایی پرسشنامه با اجرا برروی ١٥تن ازاعضای نمونه و با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ٩/٨٧/. بدست آمده است. 

 

جامعه‌ی آماری در این پژوهش شامل تمام کارکنان اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر دارند می‌باشد که مشتمل بر٨٥ نفراست. نمونه‌ی تحقیق با استفاده از جدول مورگان ٧٦ نفربدست آمد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده ازمیان اعضای جامعه انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده نیز از آمارتوصیفی و آمار استنباطی استفاده شده که توسط نرم افزار SPSS  انجام گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان داد که اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، تا حد زیادی از ابعاد سازمان یادگیرنده (مبادله‌ی اطلاعات، فرهنگ قوی، رهبرمتفکر، آرمان مشترک و قابلیت فردی) برخوردار است. همچنین یافته‌های جانبی پژوهش نشان داد که بین پاسخ اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه (در مورد میزان برخورداری اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از ابعاد سازمان یادگیرنده) و متغیرهای تعدیل کننده‌ی پژوهش که  متشکل از میزان تحصیلات، سابقه‌ی خدمت، شاخه‌ی اداری، جنسیت و سن می‌باشند، تفاوت معنی‌داری وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده پژوهش
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه      3
بیان مسئله       4
مبانی و چهارچوب نظری تحقیق      5
اهداف تحقیق      7 
سوالات تحقیق      7 
تعاریف نظری متغیرها      8  
تعاریف عملیاتی متغیرها       9 
جنبه‌ی نوآوری وجدید بودن تحقیق      10 
اهداف کاربردی واستفاده کنندگان ازنتایج پایان‌نامه      11 

 

فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه پژوهش
مقدمه      13
بخش اول: سازمان 
تعریف سازمان      15
ماکس وبر      15 
استیفن رابینز      16
تعریف مفهومی      17
انواع سازمان      18
اتزیونی      20
مینتزبرگ      21
طبقه بندی سازمانها برمبنای تئوری وعمل      22
تئوری سازمان      22
استیفن رابینز     25
ریچارد دفت      27
ساختارسازمانی      28
ابعاد سازمانی      29 
انواع ساختارنظری سازمانی      30
انواع ساختارعملی سازمانی      31
سازمان‌های افقی      33
تیم‌های خودگردان      34
ساختارشبکه‌ای پویا      35
بخش دوم: یادگیری
تعریف یادگیری      38
نظریه‌های یادگیری      40
تفاوت بین یادگیری و آموزش      41
انواع سازمان ازنظر توجه به یادگبری وعمل      42
یادگیری سازمانی      44
ضرورت یادگیری سازمانی      45
انواع یادگیری سازمانی      46
الف- یادگیری تک حلقه‌ای، دوحلقه‌ای، سه حلقه‌ای      47
ب- ادگیری انطباقی، پیش گیرانه، عملی      49
ج- انواع یادگیری ازدیدگاه شاین      50
سطوح یادگیری سازمانی      51
فرایند یادگیری سازمانی      52
مهارت‌های یادگیری سازمانی      53
تفاوت یادگیری سازمانی وسازمان یادگیرنده      54
بخش سوم: سازمان یادگیرنده 
تعریف سازمان یادگیرنده      57
سازمان یادگیرنده ازدیدگاه پیترسنج      58
سازمان یادگیرنده ازدیدگاه ریچارد دفت      67
سازمان یادگیرنده ازدیگاه مایکل مارکوارت      72
1- مدل سیستمی سازمان یادگیرنده      72
2- پروانه نمونه‌ی یک سازمان یادگیرنده      76
روند نبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده      77 
سازمان یادگیرنده‌ی زایشی وانطباقی       81
مولفه‌های استراتژیک سازمان یادگیرنده      83
اهداف سازمان یادگیرنده      85
تفاوت سازمان‌های سنتی با سازمان‌های یادگیرنده      85
بخش چهارم:
پژوهش‌های انجام شده در ایران      87
پژوهش‌های انجام شده در خارج از ایران      90 

 

 

فصل سوم: روش تحقیق 
مقدمه      94
روش تحقیق      95
جامعه، نمونه و روش نمونه‌گیری پژوهش      95
روش و ابزارجمع‌آوری اطلاعات      96
روایی و اعتبارپرسش‌نامه      98
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات      98

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه      101
ارائه‌ی یافته‌ها براساس آمار توصیفی      102
الف- توصیف اطلاعات آماری گروه نمونه      102
ب- تجزیه وتحلیل آماری سوالات پژوهش      107
تجزیه وتحلیل استنباطی سوالات پژوهش      114
بررسی معنی‌دار بودن تفاوت بین پاسخ اعضای گروه نمونه به گویه‌های پرسش‌نامه برحسب
مشخصه‌های فردی با استفاده ازآزمون تحلیل واریانس یک راهه      120

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری 
مقدمه      126
خلاصه یافته‌های پژوهش      126
خلاصه‌ی یافته‌های سوالات پژوهش      127
بحث و نتیجه‌گیری .     134
پیشنهادها      138
پیشنهادات اجرایی      138 
پیشنهادات پژوهشی      140
محدودیت‌های پژوهش      141

 

فهرست منابع       143
منابع فارسی      143
منابع انگلیسی      146
پیوست      147

 

 

فهرست جداول
جدول ٢-١: نوع‌شناسی روابط اطاعت      20
جدول ٢-٢: چهاردیدگاه استنلی و ون دو ون درباره‌ی تئوری سازمان      24
جدول ٢-٣: طبقه‌بندی تئوریهای سازمان براساس روند تاریخی شکل‌گیری آنها     25
جدول ٢-٤: ابعاد نظری تئوری سازمان      26
جدول ٢-٥: مقایسه‌ی الگوی سازمانی نوگرا و پسانوگرا      28
جدول ٢-٦: رابطه‌ی بین متغیرهای محتوایی و ساختار     31 
جدول ٢-٧: انواع ساختارسازمانی با توجه به متغیرهای ساختاری      31
جدول ٢-٨: ساختارسازمانی براساس نظریات مینتزبرگ و مقایسه‌ی آن با ابعاد ساختار     32
جدول ٢-٩: تفاوت یادگیری و آموزش      41 
جدول ٢-١٠: تفاوت ویژگی‌های یادگیری و آموزش      42
جدول ٢-١١: طبقه بندی انواع سازمان      43
جدول ٢-١٢: تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده      56
جدول ٢-١٣: ویژگیهای سازمان یادگیرنده‌ی زایشی و انطباقی      82
جدول ٢-١٤: تفاوت سازمان یادگیرنده با سازمان سنتی      87 
جدول ٢-١٥: ویژگیهای سازمان یادگیرنده به دست آمده از تحقیق زارعی متین      88
جدول ٣-١: حجم جامعه و نمونه‌ی مورد بررسی پژوهش      96
جدول ٣-٢: تعداد و شماره‌ی سوالات مربوط به ابعاد سازمان یادگیرنده      97
جدول ٤-١: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب جنسیت      102 
جدول ٤-٢: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب میزان تحصیلات      103
جدول ٤-٣: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب سابقه‌ی خدمت      104 
جدول ٤-٤: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب شاخه‌ی اداری      105
جدول ٤-٥: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب سن      106
جدول ٤-٦: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد مبادله‌ی اطلاعات براساس
                 نتایج بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      107
جدول ٤-٧: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد فرهنگ قوی براساس نتایج
                 بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      109
جدول ٤-٨: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد رهبر متفکربراساس نتایج
                 بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      110
جدول ٤-٩: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد قابلیت فردی براساس نتایج
                 بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      111
جدول ٤-١٠: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد آرمان مشترک براساس
                 نتایج بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      113
جدول ٤-١١: نتایج آزمون T درمورد سوال اصلی پژوهش      114
جدول ٤-١٢: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی اول پژوهش      115
جدول ٤-١٣: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی دوم پژوهش      116
جدول ٤-١٤: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی سوم پژوهش      117
جدول ٤-١٥: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی چهارم پژوهش .     118
جدول ٤-١٦: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی پنجم پژوهش      119
جدول ٤-١٧: توزیع فراوانی، میانگین وانحراف استاندارد مربوط به بعد جنسیت      120
جدول ٤-١٨: نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مورد بررسی رابطه‌ی بین جنسیت و پاسخ 
                اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه      120
جدول ٤-١٩: توزیع فراوانی، میانگین وانحراف استاندارد مربوط به بعد میزان تحصیلات      121
جدول ٤-٢٠: نتایج تحلیل واریانس یک راهه درمورد بررسی رابطه‌ی بین میزان تحصیلات و
                پاسخ اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه      121
جدول ٤-٢١: توزیع فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد مربوط به بعد سابقه‌ی خدمت      122
جدول ٤-٢٢: نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مورد بررسی رابطه‌ی بین سابقه‌ی خدمت و  
                پاسخ اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه      122
جدول ٤-٢٣: توزیع فراوانی، میانگین وانحراف استاندارد مربوط به بعد سن      123  
جدول ٤-٢٤: نتایج تحلیل واریانس یک راهه درمورد بررسی رابطه‌ی بین سن و پاسخ اعضای
              نمونه به سوالات پرسش‌نامه     123
جدول ٤-٢٥: توزیع فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد مربوط به بعد شاخه‌ی اداری      124
جدول ٤-٢٦: نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مورد بررسی رابطه‌ی بین شاخه‌ی اداری و
              پاسخ اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه     124
 

فهرست نمودارها
نمودار ۴-١: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب جنسیت      102
نمودار ۴-٢: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب میزان تحصیلات      103
نمودار ۴-۳: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب سابقه‌ی خدمت      104
نمودار ۴-۴: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب شاخه‌ی اداری      105
نمودار ۴-٥: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب سن      106

 

فهرست اشکال
شکل ٢-١: تعامل ابعاد محتوایی و ساختاری سازمان      30
شکل ٢-٢: ساختارشبکه‌ای پویا      36 
شکل 2-3: ارتباط بین یادگیری تک حلقه‌ای و دو حلقه‌ای      48
شکل ٢-4: یادگیری سه حلقه‌ای      49 
شکل ٢-5: اصول سازمان یادگیرنده ازدیدگاه سنج      59
شکل ٢-6: مدل سیستمی سازمان یادگیرنده      73
شکل ٢- 7: زیرسیستم یادگیری      73
شکل ٢-8: زیرسیستم سازمان      74
شکل ٢-9: زیرسیستم افراد      74
شکل ٢-10: زیرسیستم دانش      75
شکل ٢-١1: زیرسیستم فن آوری      75
شکل ٢-١2: مراحل تبدیل شدن سازمان یک سازمان یادگیرنده      78
شکل ٢-١3: الگوی ایجاد سازمان یادگیرنده      80 
شکل ٢-١4: مقایسه‌ی جریان یادگیری درسازمان یادگیرنده و سازمان سنتی       85

 

  • پرسشنامه بررسی رابطه ریسک زنجیره تامین و اعضای زنجیره تامین

    پرسشنامه بررسی رابطه ریسک زنجیره تامین و اعضای زنجیره تامین پرسشنامه زنجیره تامین پرسشنامه اعضای زنچیره تامین پرسشنامه ریسک زنجیره تامین پرسشنامه رابطه ریسک زنجیره تامین واعضای زنچیره تامین رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی رابطه ریسک زنجیره…

  • پاورپوینت فصل دهم تئوری حسابداری مالی ویلیام اسکات حقوق و پاداش مدیران اجرایی

    پاورپوینت فصل دهم تئوری حسابداری مالی ویلیام اسکات حقوق و پاداش مدیران اجرایی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دهم تئوری حسابداری مالی ویلیام اسکات حقوق و پاداش مدیران اجرایی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت فصل دهم تئوری حسابداری مالی ویلیام…

  • اشتغال زنان در ایران و از نگاه حقوق بشر

    اشتغال زنان در ایران و از نگاه حقوق بشر اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در اسناد بین المللى حقوق بشر دانلود مقاله اشتغال زنان دانلود مقالات رشته حقوق اشتغال زنان در ایران و از نگاه حقوق بشر…

  • بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها

    بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها بزهکاری اطفال در حقوق ایران بزهکاری اطفال در قانون جدید عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال بزهکاری اطفال…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه قیمت گذاری

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه قیمت گذاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه قیمت گذاری مبانی نظری قیمت گذاری پیشینه تحقیق قیمت گذاری پیشینه داخلی قیمت گذاری پیشینه خارجی قیمت گذاری پیشینه پژوهش قیمت گذاری پیشینه نظری…

  • معرفی کامل و جامع سازمان الف

    معرفی کامل و جامع سازمان الف تشكیلات ستاد مركزی سازمان الف بررسی های جمعیت شناسی سازمان الف ویژگی ها و مشخصات بیانیه رسالت تكنیك ها و فن آوری های سازمان الف یانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف بیانیه…

  • پاورپوینت بررسی پیلونفریت در کودکان

    پاورپوینت بررسی پیلونفریت در کودکان پاورپوينت پيلونفریت کودکان دانلود پاورپوينت پيلونفریت کودکان پاورپوينت درباره پيلونفریت کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بررسی پيلونفریت در کودکان جهت رشته پزشکی در قالب 17 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل…

  • رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی

    رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی تعريف خط مشی گذاری خط مشی گذاری زیست محیطی تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی خط مشی گذاری عمومی نظریه های خط…

  • پاورپوینت مدیریت رفتار،موفقیت و ارتباط

    پاورپوینت مدیریت رفتار،موفقیت و ارتباط دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار،موفقیت و ارتباط پاورپوینت مدیریت رفتار،موفقیت و ارتباط وانواع آن تحقیق درمورد پاورپوینت مدیریت رفتار،موفقیت و ارتباط رفتن به سايت اصلي دانلود  پاورپوینت مدیریت رفتار،موفقیت و ارتباط جهت رشته رسانه و علوم…

  • امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان

    امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان بودجه بودجه ریزی عملیاتی مهاباد امکان سنجی سازمان های پیامدمحور امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان های رویه ای پیامدمحور امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان دانلود مقاله…

  • جزوه كنترل در ابزار دقيق

    جزوه كنترل در ابزار دقيق جزوه كنترل در ابزار دقيق رفتن به سایت اصلی جزوه كنترل در ابزار دقيق به تعداد 108 صفحه pdf مناسب اساتید و دانشجویان مهندسی   شامل سرفصل های زیر می باشد. تعاریف و کلیات فرآیند…

  • مخابرات سلولی

    مخابرات سلولی مخابرات سیار مخابرات بی سیم ساختار شبکه GSM مخابرات سلولی مخابرات بی سیم فناوری مخابرات سیار رفتن به سایت اصلی مخابرات سلولی   مقدمه در مخابرات سلولی که در واقع همان فناوری مخابرات سیار یا مخابرات بی سیم…

  • جزوه حقوق مدنی 5 استاد محبوبی - حقوق خانواده

    جزوه حقوق مدنی 5 استاد محبوبی - حقوق خانواده جزوه حقوق مدنی 5 استاد محبوبی حقوق خانواده رفتن به سایت اصلی جزوه حقوق مدنی 5  استاد محبوبی - حقوق خانواده 70 صفحه pdf جزوه حقوق مدنی 5  استاد محبوبی -…

  • مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی و شرایط تحقق آن

    مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی و شرایط تحقق آن مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی بررسی نگاه کیفری مقنن در مواجهه با شخص حقوقی شرایط تحقق مسئولیت کیفری در اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پیشینه مسئولیت…

  • پاورپوینت رویکردهای مبتنی بر اصول و مبتنی بر قواعد در تدوین استانداردهای حسابداری

    پاورپوینت رویکردهای مبتنی بر اصول و مبتنی بر قواعد در تدوین استانداردهای حسابداری کلمات کلیدی : پاورپوینت رویکرد های مبتنی بر اصول و مبتنی بر قواعد در تدوین استانداردهای حسابداری پاورپوینت رویکرد مبتنی بر اصول در تدوین استانداردهای حسابداری پاورپوینت…

  • پاورپوینت استراتژی‌های ورود به بازارهای جهانی در بازاریابی بین‌المللی

    پاورپوینت استراتژی‌های ورود به بازارهای جهانی در بازاریابی بین‌المللی پاورپوینت بازاریابی بین المللی چیست پاورپوینت بازاریابی بین المللی و صادرات پاورپوینت بازاریابی بین المللی ppt پاورپوینت بازاریابی بین المللی کتاب پاورپوینت بازاریابی بین المللی پیام نور رفتن به سايت اصلي…

  • کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب

    کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب کتاب موسوعة النظریات الأدبیة الدکتور نبیل راغب رفتن به سایت اصلی کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب (دانشنامه‌ی نظریه‌های ادبی) الشرکه المصریه العالمیه للنشر - 2003 به تعداد 755 صفحه…

  • مدل ها و نظریه های فیزیولوژیکی استرس

    مدل ها و نظریه های فیزیولوژیکی استرس کلمات کلیدی : مدل های استرس پایان نامه استرس نظریه های مختلف در مورد استرس نظریه های روانشناسی استرس انواع استرس از لحاظ پیامدهای آن نقش سایکولوژی شناختی در مدل های استرس نظریه…

  • پرسشنامه ارزیابی روش کوپن سهام در راستای خصوصی سازی

    پرسشنامه ارزیابی روش کوپن سهام در راستای خصوصی سازی پرسشنامه خصوصی سازی پرسشنامه ارزیابی روش کوپن سهام پرسشنامه ارزیابی کوپن سهام برای خصوصی سازی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی روش کوپن سهام در راستای خصوصی سازی  …

  • پاورپوینت تربیت کودکان

    پاورپوینت تربیت کودکان پاورپوینت تربیت کودکان تحقیق تربیت کودکان مقاله تربیت کودکان تربیت کودکان تعریف تربیت سبک فرزند پروری روشهای اصلی تربیت کودکان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان اشتیاق ها و نیازهای روانی کودکان الگو پذیری از والدین رفتن به…

  • خداشناسى از راه فطرت

    خداشناسى از راه فطرت فطرت خداشناسى حس خداجوئى درك و شناسائى خداى جهان دانلود مقاله خداشناسى از راه فطرت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه الهیات و…

  • مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

    مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی شخصی سازی تبلیغات شرکتها شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی مدلی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی بکارگیری روشهای…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده کلمات کلیدی : تاریخچه حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی پیشینه حمایت اجتماعی ادراک شده مبانی نظری حمایت اجتماعی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی ادراک شده…

  • نفوذ اسرائیل در جمهوری آذربایجان و تاثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

    نفوذ اسرائیل در جمهوری آذربایجان و تاثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل عوامل موثر بر امنيت ملي ايران روابط ايران و جمهوري آذربايجان ابعاد نفوذ اسرائيل در جمهوري آذربايجان عوامل موثر بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش 59 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش 59 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه…

  • پاورپوینت کتاب و درس مدیریت مالی 2

    پاورپوینت کتاب و درس مدیریت مالی 2 پاورپوینت جزوه مدیریت مالی 2 دانشگاه آزاد پاورپوینت مدیریت مالی 2 پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت مالی 2 پاورپوینت دانلود جزوه مدیریت مالی 2 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس مدیریت…

  • مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری

    مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری…

  • السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی

    السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی رفتن به سایت اصلی "السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی" (طنز در شعر دوره‌ی ممالیک) الدکتور نبیل راغب به تعداد 755 صفحه pdf مناسب دانشجویان دکتری رشته زبان…

  • بررسی صور ابهام در مورد معامله و مبانی و مستندات لزوم رفع آن

    بررسی صور ابهام در مورد معامله و مبانی و مستندات لزوم رفع آن ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله مبانی لزوم رفع ابهام از مورد معامله جهل نسبت به مورد معامله مستندات فقهی رفع…

  • اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه های مختلف و دلایل حرکت سازمانها به سوی آن

    اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه های مختلف و دلایل حرکت سازمانها به سوی آن مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری  لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری دلایل حرکت…

  • بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی با توسعه سازمانی

    بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی با توسعه سازمانی فرهنگ سازمانی مدیریت مشارکتی توسعه سازمانی آموزش و پرورش بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی با توسعه سازمانی در بین دبیران مقطع متوسطه شهرستان بندرعباس بررسی رابطه فرهنگ سازمانی…

  • دانلود پاورپوینت سلول خورشیدی کوانتومی

    دانلود پاورپوینت سلول خورشیدی کوانتومی پاورپوینت تحلیل سلول خورشیدی کوانتومی دانلود پاورپوینت درمورد سلول خورشیدی کوانتومی دانلود پاورپوینت سلول خورشیدی کوانتومی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سلول خورشیدی کوانتومی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • توان الكتریكی با جریان متناوب

    توان الكتریكی با جریان متناوب توان الكتریكی جریان متناوب توان الكتریكی با جریان متناوب توزیع برق و تغذیه خانگی دانلود مقاله توان الكتریكی با جریان متناوب دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

  • رویکردهای مختلف مدل سازی ارزیابی ریسک حسابرسی

    رویکردهای مختلف مدل سازی ارزیابی ریسک حسابرسی ریسک حسابرسی تصمیم مدل سازی شده رویكردهای مدل سازی تصمیم مدل سازی ارزیابی ریسک حسابرسی رویکردهای مختلف مدل سازی ارزیابی ریسک حسابرسی مدل سازی ارزیابی ریسك حسابرسی استفاده از یك مشتق دیگر بجای…

  • پاورپوینت نظارت و ارزیابی عملکرد

    پاورپوینت نظارت و ارزیابی عملکرد پاورپوینت روشهای نظارت پاورپوینت نظارت در مدیریت پاورپوینت تعریف بازرسی و نظارت پاورپوینت نظارت و ارزیابی مدارس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نظارت و ارزیابی عملکرد جهت رشته صنایع در قالب 46 اسلاید و با فرمتpptxبصورت…