ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

معایب ارزیابی 360 درجه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران
مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه رشته  مدیریت

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید می باشد

 

بازخورد 360 درجهمجموعه‌ای از ارزشیابی‌های عملکرد اشخاص از طرف کارفرما، همکار، زیردستان و یا حتی خودشان می‌باشد. نتایج حاصل از ارزشیابی 360 درجه بر مبنای «بازتاب عملکردی» قرار دارد که می‌تواند برای شرکت کننده بسیار ارزشمند باشد و نوعی بازخور و آگاهی از نقاط ضعف و قوتش را به او ارائه می‌دهد. برای اینکه نتایج یک ارزشیابی 360 درجه مؤثر باشد، نیاز است که به وسیله یک مربی تمرین دهنده حفظ شود و شرکت کننده باید یک استراتژی برنامه‌ریزی شده را برای برطرف کردن نقاط ضعف پیشنهاد دهد. ارزشیابی 360 درجه ضعف‌ها و قوت‌های توانایی‌های کلیدی رهبری را در سازمان شناسایی می‌کند و پیشنهاد یک مداخله برنامه‌ریزی شده را برای بهبود آن‌ها ارائه می‌کند. بازخور عبارت است از اطلاعات مربوط به عملكرد شغل كه از خود شغل به دست مى‌آيد و برای اصلاح به كار می‌رود (اسماعیلی و طالب پور، 1386).

 

 

بازخورد 360 درجه يك متد و ابزار است كه براى هر مستخدم اين فرصت را فراهم مى‌آورد تا بازخور عملكرد را از مافوق خود و 4 تا 8 نفر از هم رتبه‌ها، نيروهاى تحت سرپرستى همكاران و مشتريان دريافت كند. در بيشتر شیوه‌های بازخورد 360 درجه خود فرد به عنوان خود ارزشیابی در فرآيند مشارکت مي‌کند. بازخورد 360 درجه عبارت از جمع‌آوری نظام‌مند داده‌هاى مرتبط با عملكرد افراد يا گروه، از تعدادى از ذینفعان و ارائه بازخور به آن‌ها مي¬باشد (مک‌لین، 1996). تعداد ارزياب‌ها می¬تواند سه يا چهار نفر باشد و گاهى اين عدد به 25 مى‌رسد، ولى در بيشتر سازمان‌ها اين گونه اطلاعات از 5 تا 15 نفر در مورد هر كارگر يا كارمند گرفته مى‌شود. در تعریفی دیگر در مورد بازخورد 360 درجه آمده است که یک سیستم یا فرآیندی است که در آن کارکنان، بازخوردی محرمانه و بدون نام از افرادی که در اطراف‌شان کار می‌کنند، ارایه می‌دهند. این بازخورد از طرف مدیر، کارکنان، هم‌رده‌ها و گزارش‌های مستقیم است (ووت، 2009).

 

تصمیمات مربوط به توسعه و مهارت آموزی، نتیجه حمایت شده ارزیابی عملکرد سنتی است ولی دستیابی به این هدف، غالباً مشکل است. به دلیل اینکه، ارزیابی عملکرد، مبتنی بر عملکرد گذشته است. از سوی دیگر، بازخورد 360 درجه معمولاً در سازمان‌ها، بعنوان ابزر توسعه برای یادگیرندگان استفاده می‌شود. مهمترین تفاوت بین ارزیابی سنتی و بازخورد 360 درجه شامل چندین منبع است، بنابراین جامع‌تر از رهیافت سنتی است. متداول ترین کاربرد بازخورد 360 درجه را می‌توان در توسعه رهبری، بهبود مدیریت، تعیین نیازهای آموزشی کارکنان، روشی جهت تعیین پاداش کارکنان و افزایش میزان اثربخشی و توسعه مهارت‌های تیم کاری دانست (مرادی، 1381).

 

 

 

روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجهارزیابی بالا به پایین: همان شکل سنتی ارزیابی که سرپرستان، مدیران و زیردستان را ارزیابی می‌کنند.
ارزیابی پایین به بالا: در این نوع ارزیابی زیردستان عملکرد مدیران و سرپرستان را از چندین بعد ارزیابی می‌کنند و نتایج ارزیابی را به فرد اصلی ارائه می‌دهند.
ارزیابی همکاران: اعضای گروه، با استفاده از یک مقیاس ارزیابی و براساس یک سری ویژگی‌های پرسنلی یا عملکردی خاص، سایر افراد را ارزیابی می‌کنند.
رتبه‌بندی همکاران: اعضای گروه، بر اساس یک یا چند عامل، همدیگر را از بهترین تا بدترین (به صورت یک طیف) رتبه‌بندی می‌کنند.
خود ارزیابی: به فرآیندی دلالت دارد که به موجب آن، فرد عملکرد خودش را ارزیابی می‌کند. در این فرآیند، خود فرد به عنوان منبع ارزیابی و علاقه‌مند به خود ارزیابی است (جونز و برلی، 1379).

 

 

2-17- اهداف بازخورد 360 درجه صاحب‌نظران اهداف زیر را برای بازخورد 360 درجه ذکر کرده‌اند:
•    تهیه بازخورد از نقاط قوت و ضعف عملکرد افراد و واحد کاری
•    تشخیص جهت استراتژیک برای توسعه
•    بهبود سطح درک کاری و توسعه همکاری بین واحدهای کاری 
•    تشخص شایستگی‌های مشترک و قابل دستیابی
•    توسعه و ایجاد فرآیند یادگیری برای اندیشه های باز و انتقاد سازنده
•    تقویت ارزش‌های سازمانی و تسهیل تغییر فرهنگی 
•    کمک در جهت مشاوره به مدیران ارشد
•    برنامه‌ریزی جانشین پروری
•    استقرار مدیریت کیفیت جامع
•    اصلاح مدیران و کلیه افراد در سازمان
•    ساختاردهی مجدد
•    به منظور کمک به تنظیم اهداف
•    ارزشیابی عملکرد برای اصلاح و بهبود شخصی یا ارزشیابی رسمی (ماکس ول، 1386).

 

 

کاپور و راو  (2011) عنوان می‌کنند که هدف بنیادی این ابزار جدید (ارزیابی 360 درجه) در هر سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستگی و سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستکی و صلاحیت را برای برنامه‌ریزی پی‌درپی و مدون فراهم می‌کند. در این روش نتایج از تمامی بررسی‌ها در یک گزارش گردآوری می‌شود به گونه‌ای که سرپرست، همکاران، مرئوسین و مشتریان فرم را تکمیل می‌کنند. اصطلاح ارزیابی 360 درجه به این خاطر مورد استفاده قرار می‌گرید که شامل سرپرستان، همکاران و زیردستان کاری در یک سلسه مراتب است؛ و در نهایت به ما کمک می‌کند که دیدگاه دیگران را نسبت به کارمند هدف در محل کارش درک کنیم که این خود کارامدی و موثر بودن فرد را تضمین می‌کند.

 

براکن  (1994) خاطرنشان کرده است که سازمان‌ها به پنج دلیل اساسی زیر، از بازخوردهای چند منظوره مشابه بازخورد 360 درجه‌ای استفاده می‌کنند:
این گونه سیستم‌ها، مکمل مسائل نوین همچون تفویض اخیتار و قدت، مدیریت مشارکتی، از بین بردن لایه‌های متعدد مدیریتی و تاکید بر کار گروهی هستند.بازخوردهای چند منظوره، فاقد برخی محدودیت‌های موجود در روش‌های ارزشیابی سنتی سازمان‌ها، بویژه در طیف وسیعی از کنترل هستند.دیگر روش‌های ارزشیابی مثل زیر نظر گرفتن کارکنان، در خصوص ارزشیابی افزایش پاسخگوئی و احساس مسئولیت مدیران در زمینه پیگیری نتایج بررسی‌ها، موفق نبوده‌اند.ابزار سفارشی بازخورد 360 درجه‌ای را می‌توان به نحوی طراحی کرد که مخصوص سازمانی خاص باشد و نتایج آن بتواند سطح اعتماد به نفس رهبران ارشد را در رسیدن به اهداف نهائی سازمان، افزایش دهد.ارزشیابی‌های چند شاخصی از لحاظ درونی پذیرفتنی‌تر هستند، زیرا گردآوری اطلاعات از چند منبع صورت می‌گیرد، می‌تواند به گسترش دید افراد منجر شود. این روش، شاخص‌هائی را ارائه می‌کند که در نهایت می‌توانند پایه‌هائی برای موفقیت دریافت کنندگان اطلاعات در فرآیند ارزشیابی باشند. این شیوه، افراد را متقاعد می‌سازد که مسئولیت پیشرفت و رشد شغلی آنان، با خود آن‌هاست. در نهایت اینکه اجرای آن بسیار ارزان، ساده و سریع است.

 

 

 اهمیت درخواست بازخورد
مدیران به پنج دلیل اساسی می‌بایستی درباره بازخورد، بویژه در ارتباط با خصوصیات، قابلیت‌ها و نحوه رفتار خود سئوال کنند چرا که:
1- بازخورد می‌تواند به سوال اساسی مدیریت، یعنی نحوه کار کردن من چگونه است؟ پاسخ دهد. به هر اندازه که مدیران در سلسله مراتب سازمانی بالاتری قرار می‌گیرند، اطلاعات ناقص‌تری در باره خود و عملکردشان به آن ها داده می‌شود. بازخورد و ارزشیابی 360 درجه می‌تواند اطلاعات جالبی را در اختیار آنان قرار دهد تا عملکردشان را تصحیح کنند.

 

2- درخواست اطلاعات از طریق بازخورد می‌تواند ساز و کاری هدایتی برای بهینه‌سازی مستمر باشد. میراث “حرکت کیفیت جامع” برای سازمان‌های آینده، به احتمال زیاد این طرز تفکر است که همواره می‌بایستی سعی در بهینه‌سازی آرام عواملی داشت که نقش و تاثیری خاص در اهداف نهائی و ماموریت سازمان دارند. برای رهبرانی که بخواهند این گونه مسائل را به خودشان تعمیم داده و سرمشق برای دیگران باشند، اطلاعات می‌بایستی معتبر، صحیح و به روز باشد. آن ها باید بدانند که دیگر افراد سازمان، چه درک و نظری درباره آنان دارند.

 

3- استفاده از نتایج ارزشیابی و بازخورد 360 درجه، می‌تواند به صحت و درستی نظر مدیران نبست به خودشان کمک کنند. مدیران می‌توانند مواضع خود را بر مبنای رفتارهای اتفاقی، استوار کنند. آن‌ها باید بازخوردی درست از دیگر افراد دریافت کنند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

 

4- با توجه به نظریه “انسان تنها موجود خود غریب است” می‌بایست بازخوردی مطمئن از سوری افراد مورد قبول خود دریافت کرد تا مطمئن شد دیدگاه افراد نسبت به خودشان دیدگاهی واقع گرایانه است.

 

5- مهمترین ویژگی ارزیابی و بازخورد 360 درجه، مشارکت دیگران در کارآمد کردن رهبران است. درخواست بازخورد از روسا، همکاران، زیردستان، مشتریان و دیگران، در واقع درخواست مشارکت آن‌ها در فرآیند بهینه‌سازی فردی و عمومی سازمان است. اینگونه به نظر می‌رسد که افراد از رهبرانی حمایت می‌کنند که از آن‌ها درخواست بازخورد کرده و به نتایج حاصل از آن عمل می‌کنند (جونز و برلی، 1379).

 

 

 

 

فهرست عناوین.2-1- مقدمه    12
2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟    13
2-3- وظایف مدیریتی    13
2-3-1- برنامه‌ریزی    15
2-3-2- سازماندهی    15
2-3-3- تأمین نیروی انسانی    16
2-3-4- هدایت    17
2-3-5- کنترل    17
2-4- مهارت‌های مدیریتی    18
2-4-1- مهارت‌های ادراکی    18
2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی    19
2-4-3- مهارت فنی    21
2-5- نقش‌های مدیریتی    22
2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی    22
2-5-2-  نقشهای اطلاعاتی    23
2-5-3- نقش‌های تصمیمی    23
2-6- ویژگی‌های مدیران موفق    24
2-7- ارزیابی عملکرد مدیران    26
2-8- ارزیابی عملکرد    29
2-9- تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-10-تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-11- منابع ارزیابی عملکرد    30
2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد    34
2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد    35
2-14- بازخورد 360 درجه    36
2-15- سطوح بازخورد 360 درجه    38
2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه    39
2-17- اهداف بازخورد 360 درجه    40
2-18- اهمیت درخواست بازخورد    42
2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه    42
2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده    44
2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه    44
2-23- پیشینه تحقیق    45
2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور    45
2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور    49

منابع    

 

 

 

  • پاورپوینت بیمه محصولات کشاورزی

    پاورپوینت بیمه محصولات کشاورزی پاورپوينت محصولات کشاورزي دانلود پاورپوينت بيمه محصولات کشاورزي پاورپوينت درباره بيمه محصولات کشاورزي رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بيمه محصولات کشاورزی جهت رشته بیمه در قالب 8 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل…

  • رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی

    رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی فرهنگ سازمانی مدیریت مشارکتی درگیر شدن در کار رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی در دبیرستانهای دخترانه…

  • نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی رهبری

    نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی رهبری کلمات کلیدی : فصل سوم خودکارآمدی فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی فصل سوم خودکارآمدی رهبری فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی فصل سوم پایان نامه…

  • بررسی شرایط اساسی صحت معامله در انتقال اعضاء بدن در حقوق ایران

    بررسی شرایط اساسی صحت معامله در انتقال اعضاء بدن در حقوق ایران معامله اعضا بدن انسان پایان نامه معامله اعضا بدن انسان صحت معامله در انتقال اعضاء بدن تحقیق در مورد معامله اعضا بدن انسان معامله اعضا بدن در حقوق…

  • پاورپوينت نماتد غده و ريشه با استفاده از تشعشع

    پاورپوينت نماتد غده و ريشه با استفاده از تشعشع پاورپوينت نماتد غده و ريشه با استفاده از تشعشع دانلود پاورپوينت در مورد نماتد غده و ريشه با استفاده از تشعشع نماتد غده و ريشه با استفاده از تشعشع رفتن به…

  • پاورپوینت آشنایی با احکام مسجد قسمت پنجم

    پاورپوینت آشنایی با احکام مسجد قسمت پنجم پاورپوینت احکام مسجد قسمت پنجم دانلود پاورپوینت احکام مسجد قسمت پنجم پاورپوینت درباره احکام مسجد قسمت پنجم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با احکام مسجد قسمت پنجم جهت رشته فقه و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی پرستاران 62 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی پرستاران 62 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی رضایت شغلی پیشینه خارجی رضایت شغلی پیشینه پژوهش رضایت شغلی پیشینه نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیقات رضایت…

  • دانلود پاورپوینت معماری هتل

    دانلود پاورپوینت معماری هتل پاورپوینت در مورد معماری هتل پاورپوینت معرفی بخش های مختلف هتل پاورپوینت بررسی هتل از دید معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری هتل جهت رشته معماری در 17 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • تاثیر بی قیدی و بدحجابی در ناکارآمد ساختن ابزارهای شخصیتی زن

    تاثیر بی قیدی و بدحجابی در ناکارآمد ساختن ابزارهای شخصیتی زن بدحجابی ابزارهای شخصیتی زن تاثیر بدحجابی در ناکارآمد ساختن ابزارهای شخصیتی زن دانلود تحقیق بدحجابی دانلود تحقیق ابزارهای شخصیتی زن رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته معارف اسلامی…

  • مقاله حل عددی جریان جابه جایی طبیعی گذرا اطراف کره با روش DQ-IDQ

    مقاله حل عددی جریان جابه جایی طبیعی گذرا اطراف کره با روش DQ-IDQ روش DQIDQ جابجایی آزاد گذرا انتقال حرارت جابجایی آزاد مربعات دیفرانسیل مربعات دیفرانسیل تکه ای حل عددی جریان جابه جایی آزاد جریان های گذرا اطراف کره بررسی…

  • انعطاف پذیری در سیستمهای تولید : یک رابطه و رویکرد پویا

    انعطاف پذیری در سیستمهای تولید : یک رابطه و رویکرد پویا انعطاف پذیری در سیستمهای تولید یک رابطه و رویکرد پویا رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده در این مقاله، ما فرض می کنیم که انعطاف پذیری در یک سیستم…

  • پروپوزال تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی

    پروپوزال تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی تشخیص نفوذ با داده کاوی تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی سیستم های تشخیص نفوذ بر پایه داده کاوی تشخیص نفوذ در شبکه با استفاده از داده کاوی تشخیص نفوذ با الگوریتمهای داده…

  • پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی

    پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی پاورپوینت ارتباط پاسخگويي پاورپوینت اطلاعات در حسابداری دولتی پاورپوینت حسابداری دولتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب…

  • پاورپوینت بررسی معماری روم

    پاورپوینت بررسی معماری روم پاورپوینت بررسی معماری روم پاورپوینت معماری روم بررسی معماری روم معماری روم تحقیق معماری روم معماري روم باستان بناهای تاریخی ایتالیا کولوزیم کلیسای جامع فلورانس فلورانس موزه هنری پلازو دلی کلیسای سانتا کروچه برج کج پیزا…

  • طراحی و پیاده سازی مدلی برای تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری

    طراحی و پیاده سازی مدلی برای تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری مدلی برای تشخیص بدافزار در رایانش ابری ردیابی بدافزار در رایانش ابری شناسایی بدافزار در رایانش ابری تحقیق در مورد رایانش ابری رایانش ابری مقاله مقاله…

  • پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

    پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر پاورپوینت آزمایش سینی قیر رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش…

  • عوامل فردی موثر در پیشرفت تحصیلی

    عوامل فردی موثر در پیشرفت تحصیلی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان عوامل خانوادگی موثر بر پیشرفت تحصیلی رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق پایان نامه…

  • مبانی جواز و عدم جواز طلاق با بیان تاریخچه تقنینی طلاق

    مبانی جواز و عدم جواز طلاق با بیان تاریخچه تقنینی طلاق "تعریف لغوی و اصطلاحی طلاق" تعریف طلاق در فقه اقسام طلاق در فقه انواع طلاق در اسلام انواع طلاق در فقه انواع طلاق در فقه و حقوق ایران انواع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت سرمایه در گردش 37 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت سرمایه در گردش 37 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت سرمایه در گردش مبانی نظری مدیریت سرمایه در گردش پیشینه تحقیق مدیریت سرمایه در گردش پیشینه پژوهش مدیریت سرمایه در گردش…

  • مبانی نظری تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی

    مبانی نظری تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی دانشجویان مبانی نظری نگرش دانشجویان نسبت به اینترنت سنجش نگرش افراد نسبت به اینترنت اضطراب…

  • عیب یابی خودرو

    عیب یابی خودرو عیب یابی خودرو نقص فنی خودرو سیستم عیب یاب خودکار دانلود مقالات رشته مکانیک خودرو خرید تحقیق رشته مکانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • پاورپوینت اصول پذیرفته شده حسابداری و بررسی استانداردهای آن

    پاورپوینت اصول پذیرفته شده حسابداری و بررسی استانداردهای آن پاورپوینت مفروضات حسابداری پاورپوینت اصول اساسی حسابداری پاورپوینت تعریف اصول حسابداری پاورپوینت اصول و مفروضات حسابداری پاورپوینت اصل بهای تمام شده تاریخی به زبان ساده پاورپوینت تفاوت مفروضات و اصول حسابداری…

  • پرسشنامه اضطراب اجتماعی

    پرسشنامه اضطراب اجتماعی پرسشنامه اضطراب اجتماعی پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور پرسشنامه اضطراب اجتماعی spin پرسشنامه برای اضطراب اجتماعی دانلود پرسشنامه اضطراب اجتماعی دانلود پرسشنامه اضطراب اجتماعی کودکان و نوجوانان دانلود پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور نمره گذاری پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور…

  • دانلود پاورپوینت هنرستان

    دانلود پاورپوینت هنرستان پاورپوینت طراحی هنرستان پاورپوینت معماری هنرستان پاورپوینت انواع چیدمان هنرستان پاورپوینت طراحی هنرستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت هنرستان در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش    …

  • بررسی جامع و کامل نظریه های علمی اخلاق

    بررسی جامع و کامل نظریه های علمی اخلاق نظامهای اخلاقی نظریه های اخلاق نظریه های علمی اخلاق خلاصه نظریه های علمی اخلاق تحقیق نظریه های علمی اخلاق دانلود تحقیق نظریه های علمی اخلاق چارچوب نظری نظریه های علمی اخلاق مدل…

  • شرایط اعتبار داوری در معاملات دولتی و ضمانت اجرای آن

    شرایط اعتبار داوری در معاملات دولتی و ضمانت اجرای آن ضمانت اجرای داوری در معاملات دولتی اعتبار داوری در معاملات دولتی داوری پذیری دعاوی در حقوق ایران نحوه داوری قراردادهای دولتی شرایط اعتبار داوری در معاملات دولتی مراجعه به داوری…

  • پاورپوینت آشنایی با سلاح های لیزری و مکانیسم های آسیب رسانی

    پاورپوینت آشنایی با سلاح های لیزری و مکانیسم های آسیب رسانی پاورپوینت مقاله کاربردهای نظامی لیزر پاورپوینت تحقیق در مورد کاربردهای نظامی لیزر پاورپوینت لیزرهای نظامی پاورپوینت کاربردهای نظامی لیزر پاورپوینت کاربرد نظامی لیزر جامد رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش اعتیاد 67 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش اعتیاد 67 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتیاد مبانی نظری اعتیاد پیشینه تحقیق اعتیاد پیشینه داخلی اعتیاد پیشینه خارجی اعتیاد پیشینه پژوهش اعتیاد پیشینه نظری اعتیاد ادبیات نظری اعتیاد چارچوب…

  • رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی

    رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی خلاقیت سازمانی بهره وری سازمانی رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی پایان نامه خلاقیت سازمانی پایان نامه عملکرد بهره وری سازمانی عوامل مؤثر بر افزایش خلاقیت سازمانی عوامل مؤثر بر افزایش بهره…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های جامعه شناسی اخلاق

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های جامعه شناسی اخلاق مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق ادبیات نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق فصل…

  • پاورپوینت معماری بیونیک و نمونه هایی از آن

    پاورپوینت معماری بیونیک و نمونه هایی از آن پاورپوینت انواع معماری بیونیک پاورپوینت معماری بیونیک پاورپوینت سازه های معماری بیونیک معماری بیونیک powerpoint پاورپوینت معماری بیونیک و الهام از طبیعت پاورپوینت رویکرد معماری بیونیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری…

  • بررسی رفتار ستونهای مشبک بست دار تحت بارگذاری جانبی

    بررسی رفتار ستونهای مشبک بست دار تحت بارگذاری جانبی بارگذاری جانبی رفتار هیسترزیس ستونهای مشبک بست دار بررسی رفتار ستونهای مشبک بست دار تحت بارگذاری جانبی رفتار هیسترزیس ستون بست دار دانلود مقالات عمران دانلود مقالات رشته عمران رفتن به…

  • نقش سیاست در مدیریت منابع انسانی

    نقش سیاست در مدیریت منابع انسانی منابع انسانی طرح‌ریزی‌ استراتژیك استراتژیك منابع انسانی نقش سیاست در مدیریت منابع انسانی طرح‌ریزی‌ استراتژیك‌ منابع انسانی ویژگیهای‌ كمی‌ و كیفی‌ منابع انسانی رفتن به سایت اصلی نقش سیاست در مدیریت منابع انسانی  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نارضایتی بدنی 75 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نارضایتی بدنی 75 صفحه فصل دوم پایان نامه نارضایتی بدنی مبانی نظری نارضایتی بدنی پیشینه تحقیق نارضایتی بدنی پیشینه داخلی نارضایتی بدنی پیشینه خارجی نارضایتی بدنی پیشینه پژوهش نارضایتی بدنی پیشینه نظری نارضایتی بدنی ادبیات…

  • دانلود پاورپوینت روش تحقیق کیفی و آمیخته 423 اسلاید

    دانلود پاورپوینت روش تحقیق کیفی و آمیخته 423 اسلاید پاورپوینت روش تحقیق پاورپوینت جامع روش تحقیق کیفی پاورپوینت کتاب تحقیق کیفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش تحقیق کیفی و آمیخته جهت رشته علوم پایه در 423 اسلاید و…